Bli med i vår markedsundersøkelse!

Portrett ute av Christine Schaanning

Foto: Arbeid & Inkludering

Arbeid & Inkludering er opptatt av kontinuerlig forbedring og utvikling av fagtilbudet vårt. - I tillegg til å evaluere kurs som har blitt gjennomført, skal vi nå satse sterkere på å hente inn innspill til nye kurs og konferanser, sier fagsjef Christine Schaanning.

Nettopp sendte Arbeid & Inkludering ut en markedsundersøkelse på e-post til fagledere og daglige ledere i våre medlemsbedrifter 4. desember. Vi oppfordrer alle som ikke har besvart undersøkelsen til å delta!

- Fagutviklingen skjer raskt i denne bransjen. Våre medlemsbedrifter er blant de ledende på feltet, både når det gjelder utvikling av tjenestene de leverer innenfor de statlige arbeidsmarkedstiltakene, men også lokale tjenester de tilbyr for eksempel i samarbeid med eierkommuner og andre samarbeidspartnere, sier fagsjef Christine Schaanning.

Fagpolitisk drivkraft

Arbeid & Inkluderings rolle er å være en fagpolitisk drivkraft som styrker medlemsbedriftene både med tanke på å sikre gode rammevilkår, men også i form av å legge til rette for møteplasser for nettverksbygging og faglig oppdatering.

- For øyeblikket har vi en markedsundersøkelse ute som blir viktig for våre aktiviteter i 2024 og utover. For å sikre at både kursene og konferansene våre er aktuelle og relevante, er det viktig at flest mulig av de som har mottatt undersøkelsen tar seg tid til å besvare den. Et godt datagrunnlag på hvilke temaer som etterspørres er med på å sikre at bransjeforeningen treffer blink, noe vi er svært opptatte av, sier Schaanning.

-Tatt i betraktning vår ambisjon om å være den ledende fagpolitiske drivkraften på arbeid- og inkluderingsområdet, er det særlig ett preg ved konferansene våre vi kan garantere at vi vil videreføre. Det er viktig å invitere inn beslutningstakere, både politikere på nasjonalt plan og forvaltningen, fordi de beslutningene som de nasjonale myndighetene tar er enormt definerende for de tjenestene våre medlemsbedrifter skal levere, sier kommunikasjonssjef Modolf Moen.

- Vi skal være best

Å oversette både politikernes ambisjoner og forvaltningens agenda til hva slags praksisendring dette konkret vil bety for våre medlemsbedrifter, er og forblir et viktig satsingsområde for bransjeforeningen, sier kommunikasjonssjefen, og tilføyer:

- Arbeid & Inkludering skal være best på å synliggjøre hvordan politikken vil prege vårt felt og hvilke konsekvenser det vil få for fagutviklingen i bransjen.

For å kunne skape oppslutning rundt konferanser, kurs og møteplasser er Arbeid & Inkludering også avhengig av å nå ut til de ansatte i medlemsbedriftene.

- I markedsundersøkelsen som nå er ute, spør vi konkret om hvilke kanaler deltakerne helst ønsker å motta informasjon om kurs og konferanser gjennom, og her er vi veldig takknemlige for innspill. Husk også at alle som besvarer markedsundersøkelsen er med i trekningen av to gratisbilletter til Fagkonferansen 2024, sier Moen.