Marked og muligheter: Seminar for næringslivskontakter

NHO - Næringslivets Hus Middelthuns gate 27, 0368 Oslo Kr. 2 400 ,- Påmeldingsfrist : 7. mai

Vi inviterer til en dag med faglige innspill, praktiske verktøy og erfaringsdeling for alle som jobber med å knytte tettere bånd mellom næringsliv og arbeidsinkludering.

Hvordan kan næringslivskontakter utnytte markedets muligheter og samtidig bidra til å inkludere flere i arbeidslivet? Dette seminaret gir deg innsikt i hvordan samfunnsøkonomiske trender, datadrevne metoder og strategisk næringslivskontakt kan styrke både virksomheter og samfunnsoppdraget vårt. 

Vi inviterer til en dag med faglige innspill, praktiske verktøy og erfaringsdeling for alle som jobber med å knytte tettere bånd mellom næringsliv og arbeidsinkludering.

Hva får du ut av seminaret?

  • • Innsikt i samfunnsøkonomiske analyser som påvirker arbeidsinkludering
  • • Verktøy for å jobbe mer datadrevet med arbeidsgiveroppfølging
  • • Erfaringsutveksling med andre næringslivskontakter
  • • Kunnskap om hvordan merkevarebygging kan styrke din virksomhet og bransjens posisjon

Bli med og utforsk hvordan vi sammen kan utvikle nye muligheter i møtepunktet mellom næringsliv og inkludering!


Ringer i Vannet har vært en stor satsing for bransjeforeningen Arbeid & Inkludering siden høsten 2011 og er den sterkeste merkevaren vi har bygget opp, i nært samarbeid med NHO. Ikke bare har Ringer i Vannet blitt en merkevare, metodens evalueringsresultater er ikke minst svært gode. NTNU Samfunnsforskning konkluderte med at: "Mer-rekrutteringen til RiV-bedrifter er på 3,3 ganger. Samlet tilsier dette at Ringer i Vannet har virket". Rapporten kan leses her: Evaluering av Ringer i vannet.

Seminaret "Marked og muligheter" har utspring i Ringer i Vannet og vil bli arrangert i NHO-bygget på Majorstua i Oslo onsdag den 21. mai. 

Program

09.30 – 10.00   Registrering
10.00 – 10.15   Åpning med hva er metoden RiV og hvorfor er den faglig viktig. v/Paal Haavorsen,
10.15 – 10.45   Næringslivsanalyse og koblingen til "utenforskapet" av Øystein Dørum, Direktør samfunnsøkonomi i NHO
10.45 – 11.00   Pause
11.00 – 11.45   Datadrevet (KI) arbeidsgiveroppfølging, ved kommunikasjonssjef Modolf Moen
11.45 – 12.15   Lunsj
12.15 – 13.00   Hverdagen til en KAM + andre problemstillinger diskuteres i grupper.
13.00 – 13.30   Hvorfor og hvordan satser vi i A2G på næringslivskontakt? V/Steinar Halvorsen, Konserndirektør i A2G
13.30 – 13-45   Pause
13.45 - 14.15   Ringer i Vannet - metoden er en merkevare. Hvorfor er merkevarebygging så viktig og hvilke fordeler kan vår bransje ha av det? v/Christian Hoel, CEO i REMA 1000
14.15 – 15.00   Hvorfor satser min bedrift satse på merkevaren "Ringer i Vannet metoden"? Daglig leder Maren Berg Kristoffersen v/vår medlemsbedrift Spir i Oslo i dialog med Christian Hoel og Paal Haavorsen

 

Bli med og utforsk hvordan vi sammen kan utvikle nye muligheter i møtepunktet mellom næringsliv og inkludering!