Kurs

Digitalt kurs i Strukturert Individuelt Arbeidsvurderingsverktøy (SIA)

3. nov 2021 til 7. des 2021 Digitalt på Zoom
Medlemmer i Arbeid & Inkludering/ASVL: kr 5.200
Påmeldingsfrist 19. oktober

Bedrifter som ønsker å profesjonalisere sin kartlegging, styrke oppfølgingen av deltakernes lærings- og utviklingsprosess og møte NAVs behov for raske, grundige og veldokumenterte prosesser, inviteres til å være med på kurs.

SIA ble utviklet gjennom et samarbeid mellom tidligere NAV SYA (Senter for yrkesrettet attføring) og NAV ARK i flere fylker, men ble i 2011 overført til Arbeid & Inkludering. SIA er egnet for alle tiltak, og kommer spesielt godt til nytte i AFT og Avklaring. Gjør deg klar for nye anbudsrunder med SIA som konkurransefortrinn.

 
Målet med kurset er å gjøre deltakerne i stand til:
  • å bruke SIA-struktur i kartlegging
  • å gjennomføre kartlegging med SIA-oppgaver
  • å bruke SIA-perspektiver i vurdering av arbeidsevne
  • å bruke SIA-struktur til å heve kvaliteten på sluttrapporter
  • å utvikle egne SIA-oppgaver i bedriften
  • å organisere kartleggingsaktiviteter med SIA i egen bedrift
Hvem er kurset for:

Kurset er for medlemmer av bransjeforeningene Arbeid & Inkludering og ASVL. Det er egnet for alle som er involvert i kartlegging av arbeidsevne, både veiledere og arbeidsledere, samt fagansvarlige.

Klikk her for mer informasjon om kurset
 

Kurset foregår over 3 kursdager

Kurstider:

  • Onsdag 3. november: 09:00-14:00
  • Torsdag 4. november:  09:00-14:00
  • Tirsdag 7. desember:  09:00-14:00
 
Kursholder

Merethe Horgen har bygget erfaring i arbeidsinkluderingsbransjen siden 2003. Hun har erfaring fra praksisfeltet og en rekke tiltak både som veileder, teamleder, prosjektleder for kvalitetssikring og som fag- og Utviklingsansvarlig hos Enter Kompetanse i Drammen. Merethe har videreutviklet SIA til dagens konsept og har vært ansvarlig for SIA-kurs for Arbeid & Inkludering siden 2011. Merethe er nå ansatt som fagutvikler hos ASVL. 

 

 

 

Praktisk informasjon og avbestillingsregler

  • En forutsetning for gjennomføring er et minimum antall deltakere
  • Dagen før kurset vil du motta en e-post med med praktisk informasjon og instruksjon om hvordan du logger deg på kommunikasjonsplattformen Zoom, som blir benyttet.
  • Alle på kurset må ha en PC/Mac, med kamera og mikrofon.
  • Vær forberedt på å være til stede på video hele kursdagen - på samme måte som du ville gjort i et fysisk kurs.
  • Hver deltager må sitte med sin egen datamaskin i eget rom. Dette er veldig viktig i forhold til at gruppearbeid skal fungere.
  • En forutsetning for å få kursbevis er at man deltar fullt ut begge dagene.

 

Avbestillingsregler

  • Ved avbestilling mer enn 10 arbeidsdager før start gis full refusjon.
  • Ved 10-4 arbeidsdager før arrangementets begynnelse refunderes 50%.
  • Ved mindre enn 4 arbeidsdager før arrangementets start gis ingen refusjon.