Medlemsmøte

Kurs i Inkluderende Jobbdesign

7. feb 2022 til 21. apr 2022 Digitalt på Zoom
Kr. 1000-12.0000 (se mer om pris under)
Påmeldingsfrist 10. januar

Kurset er nå fulltegnet, men meld deg gjerne på venteliste, så gir vi deg beskjed når neste kurs settes opp

Kurset går over fire dager - 7. februar, 22. februar, 29. mars og 21. april.

Klikk her for å lese mer om Inkluderende Jobbdesign

Kursinnhold

På dette kurset vil du bli kjent med metoden Inkluderende Jobbdesign og lære å utføre metoden i praksis. I tillegg til teoretisk introduksjon er kjernen i treningen praktiske øvelser for å lære de grunnleggende metodiske ferdighetene og å omgjøre disse til gode råd til arbeidsgivere/virksomheter.

Kurset er lagt opp på følgende måte

  • Dag 1: Tema er grunnleggende info om Inkluderende Jobbdesign og fokus på bakgrunn for metoden, hva er prinsippene og hvordan fungerer disse prinsippene i analysen som skal utarbeides hvor formålet er å designe jobber til personer som står langt fra arbeidsmarkedet. Dagen består av en teoretisk del og en praktisk øvelse.
  • Dag 2: Her fokuseres det på arbeidsprosesser; hvordan analysere med tanke på å designe jobber og på å praktisere orienterende og undersøkende samtaler og intervju.
  • Dag 3: Her fokuseres det på rapportering og deling av erfaringer basert på intervju med mål om å «utvikle et business case». Dvs. hvordan utvikle dette fra start og etablere det i praksis
  • Dag 4: Siste dag består av å presentere resultatene fra aktuelle «case» kursdeltakerne har jobbet med, generell oversikt og repetisjon av alle aspektene av metoden og en kort test

I periodene mellom samlingene vil du jobbe med bl.a. å utvikle ditt eget «case» dvs. ditt Inkluderende Jobbdesign-råd til en virksomhet/arbeidsgiver. Dette blir virkelighetsnært fordi man gjør dette som en del av en "vanlig" arbeidsdag.

Pris
  • Kurset koster 1000 kr. for våre medlemmer som er med i RiV-satsingen (gjelder for 2 pers. Flere enn to koster 5.000 kr. pr. pers)
  • Medlemmer som ikke er med i RiV-satsingen: kr. 8.000 (inkl. ASVL-medlemmer)
  • Ikke-medlemmer: 12.000 kr.

Informasjon og avbestillingsregler

  • En forutsetning for gjennomføring er et minimum antall deltakere
  • Dagen før kurset vil du motta en e-post med med praktisk informasjon og instruksjon om hvordan du logger deg på kommunikasjonsplattformen Zoom, som blir benyttet.
  • Alle på kurset må ha en PC/Mac, med kamera og mikrofon.
  • Vær forberedt på å være til stede på video hele kurset - på samme måte som du ville gjort i et fysisk kurs.
  • Hver deltager må sitte med sin egen datamaskin i eget rom. Dette er veldig viktig i forhold til at gruppearbeid skal fungere.
  • En forutsetning for å få kursbevis er at man deltar fullt ut på kurset.

Avbestillingsregler

  • Ved avbestilling mer enn 10 arbeidsdager før start gis full refusjon.
  • Ved 10-4 arbeidsdager før arrangementets begynnelse refunderes 50%.
  • Ved mindre enn 4 arbeidsdager før arrangementets start gis ingen refusjon.